2013 slut!

Har varit lite dålig att uppdatera denna blogg på ett tag. Det har varit mycket på slutet av året.  Jag har bl.a. beslutat att inte ha något bokat arbete längre, skall bli skönt att ta dagen som den kommer.

Jag har flera projekt som jag vill avsluta. Dels en Greenland mini som är färdigbyggd men saknar det det sista med luckor och dyl. Dels projektet med att försöka återställa Greenlanden som råkade ramla av ett biltak i 90 km/tim. Det är otroligt vad en kajak tål, det var lite genomslag i glasfiberkonstruktionen men inga allvarliga saker. En 30 cm av förstäven hade försvunnit men den är återställd nu. Har nog fått till reparationen av glasfiberskadorna nu, ett par invändiga förstärkningar återstår.

Förberedelser för slutfinishen har börjat, skall få lite uppdatering av färgsättning. Kan tänka mig att det blir en markering att det är en norrman som äger den och en svensk som har återställt den. Får hitta på något skoj.

Har haft lite småreparationer av kajaker, någon skädda och lite annat smått och gott.

Var ute och paddlade en sväng på Skavenässjön ihop med Björn Isvi på nyårsafton. Alltid lite extra känsla med att sjösätta på en isfri sjö vid denna årstid. Fick en fin tur med lite fika på ett litet idylliskt gåilandställe.

Förhoppningsvis så blir det att uppfylla en dröm som jag har haft några år, hoppas komma ner till Kroatien i maj och paddla. Hoppas att http://www.nordicelements.se kan uppfylla mina drömmar. Skall bli intressant att paddla därnere tror att det kan passa mig, vill inte ha för dramatiska förhållanden. Tror att Joakim Danielsson fixar detta!

Kommentera

