Härlig Påsk!!!!

Nu har en härlig påsk strax tagit slut. Lite små äventyrspärlor, påskafton jungfrupaddling med den nya Oceaspiriten lungnt och stilla ett par tre timmar med en termos kaffe på en lungn udde i solskenet. Gled utmed sjöstranden vid ett skogsområde med tät vegetation, en kråka hoppar fram och plötsligt hoppar ner mot vattnet och plockar upp en halvdöd fisk. Den enes bröd…….
Ett storlomspar gled fram i sakta mak ett stycke framför mig, jag gav dem fri passage. Vackert! Fiskljusen gick upp och talade om att jag kanske skulle flytta mig lite och jag fick respektera detta.

Annandagen avnjöts med goda vänner på Nordöstra skånes konsrunda, en trevlig utflykt i härliga trakter. Tradition!

Nu blir det en vecka med lite busskörning under tisdagen och sedan fritid igen. Visst har man det bra nu. (Hoppsan skall visst börja reparera förstukvisten nu).

Kommentera

