Islossning på väg.

Idag hämtades två Wind 505 från mitt garage som jag har servat lite och ställt i ordning för paddling. Kul att få fixa till och få kajakerna i trim. Nu får jag ta itu med mitt eget lite. Har lite att fixa med det egna materialet.

2 svar

  1. Hej Göran

    Jag är en dansk havkajakroer som ochså äger en Tahe Wind 505. Skulle vära interessant att veta vad du har fixat til och trimmat på dina Winds…

    Med kajakvänlig hälsning
    Henrik N

    • Hej Henrik,

      Kul att du har hittat min hemsida, hoppas du kan hitta lite läsvärt. Tycker det är skoj att hålla på med lite av varje.

      Den ena Winden hade ett problem med skäddan, hade förmodligen haft skäddan ute vid något tillfälle och sedan hade det blivit en böj på viren. Detta som en följd av att ett tryck underifrån hade träffat skäddan underifrån. Det var bara till att sätta dit en ny skädda eftersom det inte går att räta en vire utan att den öppnas upp.

      Dessutom hade det blivit ett ytbrott i gelcoaten på ett ställe med risk för att fortsatt sönderbrytning skulle ha gett skador i laminerngen. Bara till att skrapa rent och på med ny gelcoat.

      Den andra hade det blivit ett slag mot skäddaboxens kant med följd av att gelcoaten och lite laminering hade slagits bort. Reparerades med glsfiberspackel och putsades till. Dessutom slipade jag till kanterna så att de inte blev så skarpa och ömtåliga fär slag.

      Inga större saker men det kan var bra att titta till innan det blir för mycket.

      Hör gärna av dig om du har några problem eller tankar. Ha det bra.

      Göran

Kommentera

