Mitt nuvarande kajakbygge

 

Just nu Håller jag på Att bygga min tredje kajak, en Baltic (lite ändrad design från orginalet) som är ritad av Johan Wirsén på www.haveriet.com . Den kommer till Att bli cirka 5 m och bredd 58 cm, med andra ord ca 4 cm smalare och 50 cm Kortare Än orginalet. Detta med tanke på Att jag vill ha en lätt och stadig kajak som går Att allround Använda lite. Just nu Håller jag på Att drapera däcket med glasfiber och epoxy. Bilderna är på däckets under och översida. Översidan är med två lager epoxi och skall nog ha ett lager till. Därefter blir det till att börja arbeta med skrovet brunnssargen.

Mina tidigare Byggen är en Baltic som blev 548 cm som är hur härlig som helst när man vill ut på lite längre turer. Lättpackad och stabil, det är ju en omändrad Lisa från VKV som Johan har haft som förebild.
Lättpackad och stabil, det är ju en omändrad Lisa från VKV som Johan har haft som förebild.
Nästa kajak är en Husky, ritad också av Johan men betydligt smalare och för mig instabil. Jag blir inte vän med den, därför är den till salu.

2 svar

  1. Ser det rakt ut är det gott nog…

    Gästkrönikan När vi tittar på hur mänskligheten kommer att klara sig i framtiden, så handlar det inte om vad vi lärt oss genom historien, utan vad vi glömt under vår utveckling. För inte så länge sedan visste varje människa hur man skulle skaffa mat el…

Kommentera

